Haastattelu: Tuotekehityspäällikkö Eeva Mäki
Hesburgerin tuotekehityksen punainen lanka on hyvä maku. Sen lisäksi meidän täytyy huomioida lukuisia muita tekijöitä, jotka vaikuttavat tuotekehitykseen ja raaka-aineiden hankintaan. Laajan kohderyhmän, kustannusten, allergeenien ja keittiön laitekannan lisäksi esimerkiksi tuotteen alkuperä ja sen ilmastovaikutus ovat vahvasti esillä työssämme.
Pakkausten osalta tavoitteenamme on vähentää muovin käyttöä ja jatkaa pakkausten kehittämistä koko ajan ekologisemmiksi. Jo nyt käytämme esimerkiksi biohajoavia käärepapereita ja paperista pilliä. Vuonna 2019 otimme käyttöön Kotkamillsin valmistamasta kotimaisesta muovittomasta kartongista valmistetut nugetti-, salaatti- ja tortillakotelot. Parhaillaan testaamme ravintolakäytössä erilaisia muovittomia aterimia.