05.03.2025

Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua

Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.

Hesburgerin operatiivisen johtajan Mari Piispasen mukaan Suomen myynnin kasvuun vaikuttivat laajentunut ravintolaverkosto, onnistuneet ketjukampanjat, kotiinkuljetuskaupan kasvu sekä digitalisaation kehitys, joka sujuvoitti ravintolatyötä.

”Vuonna 2025 jatkamme digitalisaation kehittämistä asiakas- ja henkilöstökokemus edellä sekä panostamme entistä enemmän kotiinkuljetuspalvelun kehittämiseen ja henkilökunnan koulutuksiin. Lisäksi investoimme sekä uusiin ravintoihin että nykyisten ravintoloidemme saneeraukseen yhteensä noin kuusi miljoonaa euroa. Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme ja koko henkilöstöämme onnistuneesta vuodesta 2024”, Piispanen sanoo.

Vuoden 2024 lopussa Suomessa oli 270 Hesburger-ravintolaa. Ketjun myydyin hampurilainen Suomessa oli Kerroshampurilainen, ja suosituin dippi paprikamajoneesi.

Ulkomailla myynti kasvoi 12 prosenttia

Ulkomailla ketjun verollinen myynti oli 193,6 miljoonaa euroa vuonna 2024. Myynti kasvoi 12 prosenttia vuoteen 2023 verrattuna.

Hesburger avasi vuonna 2024 ulkomailla 20 uutta ravintolaa: kuusi uusimmassa Hesburger-maassa Romaniassa, yhden Puolassa, yhdeksän Baltiassa ja neljä Bulgariassa. Lisäksi Hesburgerilla on ravintoloita Saksassa ja Ukrainassa.

”Vuosi 2024 oli meille merkittävän kasvun aikaa myös kansainvälisesti. Olemme ylpeitä siitä, että suomalainen tuote maistuu yhä laajemmalle asiakaskunnalle Euroopassa. Baltiassa Hesburger on asiakastutkimuksen mukaan yhä suosituin pikaruokaketju. Kasvumme jatkuu vahvana, ja kiitos tästä kuuluu sitoutuneelle tiimillemme ja uskollisille asiakkaillemme”, Hesburgerin kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela sanoo.

Vuoden 2024 lopussa ulkomailla toimi yhteensä 218 Hesburger-ravintolaa. Ketjun myydyin hampurilainen ulkomailla oli Juustohampurilainen, ja suosituin dippi kurkkumajoneesi.

 

 

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy 9 maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.