
Hesburger-sovelluksen kautta myytiin viime vuonna 9 miljoonaa hampurilaista
Tasan viisi vuotta sitten julkaistu Hesburger-sovellus nappasi nopeasti vakiopaikan suomalaisten puhelimissa. Taskuravintola on kasvattanut suosiotaan tasaisesti, ja vuonna 2020 sen kautta myytiin Suomessa lähes 9 miljoonaa hampurilaista. Suomalaisten suosikkeja ovat Kerrosateria, Tuplajuustoateria ja Kananugetit.
Hesburger-sovellus julkaistiin toukokuussa 2016, ja se kiilasi heti Suomen ladatuimpien sovellusten listan kärkisijoille. Tähän mennessä sovellus on ladattu Suomessa yhteensä jo 2,3 miljoonaa kertaa, ja sen kautta myytiin pelkästään vuoden 2020 aikana lähes 9 miljoonaa hampurilaista.
Saatuaan vauhdikkaan startin Suomessa Hesburger-sovellus laajeni pian myös useille muille markkinoille. Vuoden 2017 aikana sovellus lanseerattiin Virossa ja Latviassa, ja tammikuussa 2018 saatavuus laajeni myös Liettuaan. Suomessa suosituimmat digituotteet ovat Kerrosateria, Tuplajuustoateria ja Kananugetit. Baltian maissa on näiden ohella tilattu sovelluksen kautta aktiivisesti esimerkiksi Kanatortilla-ateriaa.
– Kehittämisen punaisena lankana meillä on ollut alusta asti asioinnin nopeus ja helppous. Pandemia on vain vahvistanut ymmärrystämme siitä, kuinka tärkeää tämä on myös tulevaisuudessa. Etämaksaminen ja nopea nouto ovat olleet arvokkaita valttikortteja viimeisen vuoden aikana, kertoo Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela.
Sovelluksen käyttö myös tehostaa ravintolan toimintaa ja samalla esimerkiksi vähentää ruokahävikin syntymistä.
– Kun tiedämme etukäteen tulossa olevat tilaukset, voimme valmistaa juuri oikean määrän tuotteita oikealla hetkellä, Salmela selittää.
Saatavuus ja kysyntä laajenevat edelleen
Hesburger-sovelluksen kasvutarina ei luonnollisesti pääty tähän. Useiden maiden lisäksi sovellus on saatavilla useissa sovelluskaupoissa. Tänä vuonna sovellus tuli saataville myös Huawein AppGalleryyn.
– Hesburger oli itse asiassa yksi ensimmäisistä sovelluksista, jonka halusimme tuoda saataville AppGalleryyn lanseerattuamme oman sovelluskauppamme paikallisesti. Sovellus on todella helppokäyttöinen ja tarjoaa monia etuja niin kanta-asiakkailleen kuin myös satunnaiselle käyttäjälle, joten on ilo voida tarjota se kaikille Huawei-käyttäjille, Huawein Business Development Manager Vaito Sauna-aho sanoo.
– Olen myös iloinen siitä, että AppGalleryn avulla pystymme tukemaan Hesburgerin hienoa kasvutarinaa nyt ja jatkossa niin Suomessa kuin Baltiassa, Sauna-aho jatkaa.
Hesburger-sovelluksella on aktiivisia käyttäjiä Suomessa 1,4 miljoonaa, Virossa 255 000, Latviassa 388 000 ja Liettuassa 281 000.
Lisätietoa Hesburgerista:
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2020 verollinen myynti Suomessa oli 217 miljoonaa euroa ja ulkomailla 107 miljoonaa euroa.
Lisätietoa Huawei Consumer Business Group -liiketoimintayksiköstä:
Huawein innovatiivisia tieto- ja viestintäteknologian tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää jo kolmasosa maailman väestöstä. Huaweilla on globaalisti 15 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta, joista kaksi sijaitsevat Suomessa Helsingissä ja Tampereella. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 195 000 henkilöä, joista yli 80 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa. Huawein Consumer Business Group on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa korkealuokkaisia älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa älyteknologiaa ja pilvipalveluita. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.
Lue lisää: https://consumer.huawei.com/fi/
Lisätiedot:
Viestintäpäällikkö Heini Santos, Hesburger
heini.santos@hesburger.fi
p. 050 310 3054
Median yhteydenotot ja kuvausluvat
Viestintäpäällikkö Heini Santos, p. 050 310 3054